2009. augusztus 14., péntek

jó nekem a "bio" ?


A "bio" és az "ellenőrzött ökológiai gazdálkodás" hallátán kicsit húzom mindig a számat, mert ha valakinek, akkor nekem illik tudni kertészmérnök létemre, hogy a szója a világ leggénmanipuláltabb növénye ééés az ónos esők kivédhetetlenek... de hiszem, és tudom, hogy vannak kevésbé vegykezelt növénytermesztésre használt, szigórúan ellenőrzött területek, ahol biológiai védekezéssel küzdenek a kártevők és betegségek ellen és az is evidens, hogy a génmanipuláció elsődleges haszna a rezisztencia, ami ha nem is tudja kiiktatni a betegségre való hajlamot 100 %-ban, de ellenállóvá, erőssé tesz ellene.
Nyomatékkal azért megjegyezném, hogy egy permetlé, amivel vegykezeltek egy ültetvényt, már nem káros a fogyasztás pillanatában a szervezetünkre, hiszen veszélyességi fokok szerint osztályozzák a mérgeket, különös tekintettel a lebomlási idejükre, melynek köszönhetően már rég megszűntek károsnak lenni mire beleharapok az almába, ami attól mosolyog úgy rám, hogy nem ette meg a molytetű és nem kapott a termőfája gombát, mert egy szakember idejében segített rajta és a szájába adta a megfelelő pirulát.
Mindenki legyen nyugodt!
Nem vagyunk mérgezve a nem-bio termékekkel!
Mostanában már kevésbé fázok, ha valami "bio" cuccot tesznek elém, mert értem mire használják ezt a terndi kifejezést, ami mintegy brand lett a reform konyhákban és a kisgyermekes háztartásokban.
Azt akarják mondani vele, hogy: egészséges :)
És ha valami ilyen, az jó nekem!
Tehát: nem rossz nekem a bio, olyannyira, hogy szoktam az asztalunkra tenni ilyen termékeket és nemsokára meg is említek párat ami ezzel a bélyeggel lett ellátva mégis kifejezetten ízlett :)

Nincsenek megjegyzések: