2009. december 12., szombat

halászlé, a lehető legegyszerűbben


Persze az az igazi, amikor passzírozzuk a halat hiszen abból lesz az igazi alap, de Karácsonykor pihennem is kell így nyugodt lelkiismerettel egyszerűsítem a konyhai történéseket és erre buzdítok mindenkimet :)
Kiváló halászlé sűrítményeket lehet kapni fagyasztva így még véletlenül sem kell lemondanom Szentestén a mennyei halászléről anélkül, hogy pepecselnék és megalkudnom sem kell mert ezek már olyan professzionális konyhaipari termékek, hogy olyan az ízük és az állaguk, mintha én csináltam volna.

Így több időm lesz csinosítgatni a fát, az asztalt és magamat nem beszélve arról, hogy milyen jó lesz lekuporodni a fa mellé egy jó könyvvel, Simonnal az ölemben (˘L˘).
Az idén egy Classic brandes (Hering Trade Kft.) 200 g-os sűrítményt vettem és tettem a mélyhűtőbe, ez az adag 1 l piros leveshez lesz elegendő.
Nem teszek majd mást 24-én mint hozzáadok 1 liter vizet, felforralom és szűrőkanálba téve beleengedem 10-15 percre a 2 csodás szelet busát és némi ikrát. Teszek bele egy nyáron a konyhai erkélyen nevelgetett paprika bokromról szüretelt egész kis erős pirosat amit gondosan kiszárítottam a 20 többi társával majd üvegbe raktam (de ezt csak a végén és hamar ki is veszem, hogy ne mérgezzem meg magunkat). A halakat és az ikrát ha megfőttek egyenesen a tányérunkba teszem, erre szedem majd a forró tüzes levet, és egy-egy szelet friss, puha fehér kenyeret teszek majd a szalvétánkra egész közel a tányérunkhoz, hogy minden falathoz tudjuk csípni egyet belőle.
Hányat kell még aludni ....?

Nincsenek megjegyzések: