2010. január 17., vasárnap

csirkemell borsós raguval



Ezúttal 2 egész és 1 fél csirkemellből sütöttem (1 kg) mert szombat este Kingus és Levi is velünk vacsorázott :)
Úgy kezdtem, hogy a husit 9 különböző méretű darabra vágtam, megmostam, megtöröltem és bepácoltam (pirospaprika, só, bors, kakukkfű, majoranna, bazsalikom, rozmaring, borsikafű, tárkony) 1 órára abban a tálban amiben sütni akartam. Amíg az ízek értek 1 nagy fej hagymát és 1 zöldpaprikát felkockáztam, vajon megpirítottam, hozzáadtam 2 teáskanál vegetát, 2 teáskanál pirospaprikát, belettem 30 dkg zöldborsót, felöntöttem egy pici vízzel és pároltam 15 percig.
A húshoz kevertem és 180°C-on 40 percet sütöttem lefedve, 10 percet pedig fedő nélkül, hogy piruljon. Tálaláskor a tetejét alaposan megszórtam reszelt sajttal.
Hagymás tört burgonyát készítettem hozzá:
1 kg krumplit megfőztem sóban, vízben, hozzáadtam 1 fej vajon párolt hagymát, vajat, tejet, durvára vágott petrezselyem zöldet és megtörtem.
Vacsora után, az este további részében a maradékra rájártunk (mind a négyen) és katonáztunk magunknak egy-egy falatot mert valamiért mindig ki kellett menni valakinek a konyhába... :)

Nincsenek megjegyzések: