2010. március 2., kedd

balzsamos sertés mustáros céklával



Bomba recept, garantáltan nagyot fog szólni mert a cékla, a mustár, a koriander és a cocahusi örökre egymásba szerettek... :)
Csirkemellet akartam venni de akkor tettek ki egy hatalmas darab sertéscombot az üveg mögé és mint egy éhes cica megtorpantam. A hentes látta és mosolyogva kiszólt: "Mennyit csókolom? Bátran, mer' ez olyan friss, hogy szinte még meleg!"

Fél kg-ot kértem.
Akkor már lapult a szatyorkámban 5 közepes cékla, egy kis üveg worcester szósz, egy csokor petrezselyem és egy zacskó koriander.
Amikor hazaértem gyorsan kezet mostam és azonnal nekikezdtem: Simonnak vágtam a husiból, hogy érezze ő a legfontosabb (és mert azt akartam, hogy a kostoló után ne tartóztassák fel az illatok, had menjen nyugodtan a dolgára :) )
A céklákat meghámoztam (gumikesztyűben!) és feltettem bő vízben, fedő alatt főni. Forrástól számítva, takarékon 40 perc kell nekik.
A húst kisebb kockákra vágtam és rögtön abba a serpenyőbe tettem amiben sütni akartam. Öntöttem rá worcester szószt és olíva olajat bőven, dobtam mellé 2 gerezd fokhagymát egészben 4 gerezdet zúzottan, 3 egész borókabogyót, egy csapott kiskanál egész koriandermagot, frissen őrölt tarka borsot, fél kiskanál őrölt szerecsendiót és hagytam 20 percet pácolódni majd alágyújtottam.

5 percet nagy lángon sütöttem aztán 20-at takarékon.

2 evőkanál mustárhoz (zöldséges, Tonoli) öntöttem egy kanál balzsamecetet (modenai, Bertolli) és a főtt, lecsepegtetett, kockára vágott céklához kevertem miután jól megztam-borsoztam majd az egészet a husihoz adtam.

2 percig nagy lángon összeismertettem őket és elzártam. Megszórtam friss petrezselyemzölddell és késznek nyilvánítottam :)

Vajas-pirítós a hozzá illő köret.
Evés közben azt veszi észre az ember, hogy apró, falatnyi katonákat csinál vagyis ráülteti a húst és a céklát a pirítósra és nyugtázza: valahogy így néz ki egy tökéletes falat!
Ízeiben, színeiben és tálalásában is különleges úgyhogy szívből ajánlom ha valami nem szokványossal akartok előrukkolni.

Én NAGYON meg lettem dicsérve érte :)

Nincsenek megjegyzések: