2010. március 22., hétfő

pácolt heringes kenyérlángos/langallo



Már olyan régen tervezem, hogy sütök ilyet és végre ma meg is tettem :)
Kirakodóvásárokon mindig nagy kemencében sütik, általában sajtos és tejfölös, esetleg szalonnás de valahogy nekem mindig gyenge a feltét rajta, valahogy keveslem ízileg is.
Az a jó ebben a saját sütésben, hogy a szám íze szerint végre rárakhatom a hozzá(m) illő karakteres ízeket!
Gazdagon... :)

A tésztához jól összegyúrok:

20 dkg finom lisztet,

15 dkg réteslisztet,

fél kiskanál cukrot,

1 dkg élesztőt,
3 dl langyos vizet,
fél kiskanál sóval és meleg helyen megkelesztem. Ha szépen megdagadt egy lisztezett sütőpapíron a tenyeremmel kinyújtom-formázom, megkenem vajjal és megpakolom karakteres ízekkel:
villával összetört hagymás pácolt heringgel (Baltic)
füstölt sajttal,
2 evőkanál párolt kukoricával.
Légkeverésen kb. 35 perc alatt sült meg.

(Zsu! Látod mi bújt meg a fűszerőrlők között?! :))

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Megcsináltam tegnap, Kiscsaládom (férjem és két kislányom) odáig volt. A kapolcsi fesztivál idején mindig MO-on vagyunk, ott ettünk már többször is, de ez a recept (is) felkerült a repertoáromba. A másik amit itt tanultam és nagy sikere volt a barátainknál (a translator segítségével, ami hatalmas ötlet volt, ők is tudják olvasni az oldalt), az a Hortobágyi palacsinta.
A turmixokat is innen lopom :

Tengeri Só írta...

Nagyon örülök Berni, hogy rátaláltál a MM-re :)
Hol éltek?

Unknown írta...

Nagyon finom lett, hihetetlen laktató!
Mivel mi nem vagyunk nagy halasok, olasz kolbászt tettem rá.

Névtelen írta...

Koppenhágában. Már több mint5 éve :)