2010. március 19., péntek

avokádós-almás-citromos csiga

Receptünk lekvárja itt került a táskámba :)





Az alapötlet narancsos-csokoládés csiga néven a Nők Lapja Konyha márciusi számából került a konyhámba, egész fejezetet szenteltek a leveles tésztának. Azt a titulust kapta, hogy a sietős háziasszony kedvence :)
Tök jópofák a képen a kis csiga tekergőcök ezért ezt a receptet választottam.
(Van egyébként: mandulával töltött..., fordított karamelles..., csirkés-cukkínis..., stb. úgyhogy érdemes megvenni az újságot!)
Mivel csokis dolgot sütök eleget (brownie, csokis keksz) így a csokit azonnal kihagytam. Valami fanyarra vágytam, így lett narancsból citromlekvár, így jött képbe az avokádó mint nem édes gyümölcs és a jó öreg mindenbe jó alma.
A citromlekvárt még ősszel hoztam Rómából és nem bírtam ki, még ott ki is nyitottam. Vajas croissant mártogattam bele és csak faltam, faltam... :)
Kellett a sütihez:
50 dkg mirelit leveles tészta,
amit olyan 40 cm x 60 cm-re nyújtottam ki lisztezett sütőpapíron
jó vastagon citrom lekvár,
ezt rákentem a tésztára
2 csomag vaníliás cukor,
ez nincs a receptben, de éreztem, hogy jót tesz neki :)
egy közepes avokádó,
apróra vágva
1 kisebb alma,
apróra vágva
Innentől betartottam a metódust, vagyis a tésztán egyenletesen eloszlattam a fentieket, feltekertem, 2 cm-es darabokra vágtam, sütőpapírral bélelt sütőlapra tettem, meglapítottam kicsit a csigákat végül alaposan megkentem őket 1 felvert tojással.
25 perc kellett nekik 200 °C-on, légkeverésen, 17 db lett belőle.
Isteni finom!!!
A Jácintom mellé tettem a csigás tányért, hogy fokozódjon a tavaszfíling :)

2 megjegyzés:

Csanády Petra írta...

Megcsináltam, isteni lett!
Én baracklekvárt kentem a tésztára, de a többi ugyan ez volt. Nagyon jó az avokádó-alma párosítás!

klarap73@yahoo.com írta...

Ma csajos nap van és én sütök :)
Megcsinálom, nagyon guszta!