2010. március 30., kedd

petrezselymes-tojásos nokedli


Bevallom, a paprikás krumpli rekord számú hozzászólása és megfőzöm szavazása ihlette ezt a remeket :) mert ez is nagyon egyszerű, magyaros, gyors, mindenki tudja csak nem mindig jut eszébe, hogy elkészítse.
4 egész tojást
40 dkg liszttel
1,5 dl vízzel
5 dkg vajjal
1 kiskanál sóval összegyúrok, apróra szaggatok és sós, forrásban lévő vízben addig főzök míg fel nem jön a tetejére.
Leszűröm, egy vajjal kikent serpenyőben takarék lángon megforgatom,
ráöntök 4 felvert tojást,
megszórom nagyon apróra vágott petrezselyemmel bőven és 3-4 percig takarék lángon kevergetem, hogy a tojás szépen rásüljön.
Friss, natúr (legfeljebb pici só és balzsamecet) salátát csináltam mellé:
egy fej salátát összetépkedtem és belekevertem
vékonyra vágott uborkát,
répát,
főtt kukoricát.
Nagyon jó lett!

5 megjegyzés:

Eszter írta...

Nagyon jó ötlet :))) !!!

Gabika írta...

Köszi a jó tippet! Megfőzöm!!! És megesszük! :))

Unknown írta...

Te jó ég! Gyerekkoromban ettem utoljára tojásos nokedlit, a párom szerintem még soha :)
Megfőzöm!

Fatime írta...

Nagyon finom lett, köszi az ötletet!
Én céklasalátát adtam mellé, mert a leve kellett a tojásfestéshez :)

Szabó Judit írta...

Nyami! Megcsinálom :)