2010. március 30., kedd

tojásfestés természetes anyagokkal

Hétvégén beköszönt A Nagy Nyúlünnep :)
... első lépésként tojást kell festeniii, a végére is jártam a dolognak.
A boltokban kapható tojásfestékek alapja élelmiszerfesték ezért a főtt tojásokat ha ezzel festem nyugodtan megehetem, de utána néztem és találtam olyan természetes anyagokat, amik szintén lehetővé teszik a főtt tojások festését :

A cékla leve lilásbordóra fest, ehhez a céklát le kell reszelni főzés előtt.
A lilahagyma héja sötétbarnára fest,
a fekete teában áztatott tojás barna színű lesz.
Festőmályva virágok szárított szirmai Herbária boltokban szerezhetők be, a főzött lé piros lesz.
Spenót főzőlevével zöldre festhetők a tojások.

Ha megvan a jó alapszín, már csak díszíteni kell. Méhviasszal, egy jó ecsettel más színű élelmiszer festékkel...
vagy bekenhetjük a tojásokat mézzel és beleforgathatjuk mákba, mozsárban apróra tört színes cukorkákba...nagyon jól néznek ki :) !

3 megjegyzés:

Csanády Petra írta...

Imádni fogja a gyerekem (is) :)))

Fatime írta...

A céklásat próbáltam ki, nagyon szép színt kaptam. Amit még a mézeskalácsnál írtál Dr Oetker filceket, kiválóan fognak rá :)
Csuda helyes lett mind a 10!

Szabó Judit írta...

A mézes mekkora ötlet! Hazafelé bevásárolok színes cukorkákból!