2010. április 28., szerda

fasírt

A fasírtnál mindig egy LGT dal refrénje ugrik be: "Mindenki másképp csinálja!"
:)
Szerintem én összetételben és fűszerezésben a klasszikus vonalat követem,
formáját tekintve legtöbbször egyben sütöm főtt tojásokkal a közepén vagy apró gombócokat gyúrok a húsos masszából.
Úgy csinálom, hogy egy tejben áztatott zsemlét kifacsarok és
összekeverem 40 dkg darált sertéscombbal,
ízlés szerinti val,
borssal,
őrölt köménymaggal,
zúzott fokhagymával,
pirospaprikával,
bazsalikommal,
szerecsendióval,
2 egész tojással és
ha egészben készítem akkor kivajazott tepsiben (fél időig fólia alatt),
ha pedig golyókként akkor forró olajban
barnára sütöm.

Párolt brokkolival és rizzsel szeretjük leginkább :)
Ha már szóba jött ez a nóta itt a helye ráadásul olyan jó PASOsítva :)

9 megjegyzés:

Unknown írta...

Fasírt!
Küldöm haza a linket finom utalásként :-)

Zita írta...

Jó az ötlet és állat jó a zene is!
Igazából sejtésem volt a fasírtról, de pontosan sose tudtam.
Most már (ezt is) tudom :)

Fatime írta...

Zitukám tudtam, hogy innen főzöl!
Nade hogy munkaidőben bújod az oldalt :))) ezek szerint jól látom innen a monitorodat :)

A fasírtért köszönet mert már párszor megnéztem a neten de olyan bonyolultan írják le pedig ezek szerint csak mindent jól össze kell gyúrni és kész.
Megsütöm este mert tündér akarok lenni :)

Csanády Petra írta...

Rég csináltam, nem is teljesen így úgyhogy MA van itt az ideje.

Unknown írta...

De jó kis magyaros! A kis golyós verziót csinálom a férjem barátainak fiús napra :)
Veszek hozzá friss zsemlét, paradicsomot és erős paprikát had szóljon :-))

Unknown írta...

Az egybesült variációt meg is csinálom este krumplipürével és veszek hozzá egy finom balatoni bort!

Judit írta...

Indulok a henteshez!
Pont útba esik egy borbolt is...jó kis vircsaft lesz kár hogy teraszozni hideg van még.
Bár a borból ha két üveggel veszek???

Kata írta...

Gyerekzsúrra milyen jó ötlet a kis golyó!
(Én általában egyben sütöm közepén egy kolbásszal.)

Emília írta...

Nekem most ajánlották ezt az oldalt nagyon cool. Nem csak recept, hanem életmód is. Pont ilyet "kerestem"!