2010. április 6., kedd

málnás clafoutis

A Clafoutis egy tradicionális francia desszert amit annyira imádnak a franciák, hogy még a legelőkelőbb francia éttermek étlapján is szerepel. Gyümölcsös, könnyed, nem édes ezért a nem édesszájú fiúk is szeretik (mint amilyen az enyém is:)) úgyhogy full trakta után is simán az asztalra lehet tenni, garantáltan elfogy. Bár az eredeti Clafoutis hatalmas, ropogós, friss fekete cseresznyéből készül, ez most málnás :)
Roppant egyszerű az elkészítése!

Kivajaztam a tortaformám, beleszórtam
25 dkg málnát
és meghintettem
2 csomag vaníliás cukorral.
Összekevertem 3 egész tojást
15 dkg cukor
ral,

2 dl habtejszínnel,
fél citrom reszelt héjával
,

1 kiskanál vanília aromával,
15 dkg liszt
tel,

1 evőkanál rummal,
15 dkg túróval és a málnára öntöttem.
180°c-ra előmelegített sütőben 40 perc alatt sült meg. Ezután kivettem, ráborítottam egy nagy tányért, megfordítottam, hogy a málnás alj a tetejére kerüljön.
Hát nem gyönyörű?!

3 megjegyzés:

Gabika írta...

Szia! Szeretném kérdezni, hogy ez a gyönyörűség fagyasztott málnával is elkészíthető?

Réka írta...

Tegnap "full trakta" volt nálunk (férj 40.)jött a nagycsalád, megsütöttem mirelit cseresznyével dupla mennyiségekkel, nagyobb formában tortának.
Nagyon finom lett és gyönyörű!
Köszi az ötletet!

Emma írta...

Én mézes körtével próbáltam ki mennyei lett!