2010. április 1., csütörtök

kéttúrós pogácsa


Szeretem a pogácsákat! Annyira szeretem, hogy jó időben sokszor felsétálunk vasárnap ebéd után a Férjemmel a Daubnerbe, hogy ehessek medvehagymásat, tökmagos-burgonyásat, juhtúrósat. Ilyenkor mindig kiülünk a cuki elé a padra, nézzük ahogy bohóckodnak az ereszen a verebek és amíg a Férjem megeszik egy madártejet vagy egy fagyit én 3 zacskóból tömöm a fejem folyamatosan dugdosva a pogikat az orra alá, hogy: érzed? és ezt...? míg végül ő is degeszre eszi magát úgy, hogy már szinte gurulunk (még szerencse, hogy lejtős a Szépvölgyi út).
Ezt a finomságot a húsvét ihlette és bár az alap családi recept én szokásomhoz híven megvariáltam egy picit :)
60 dkg lisztet összekevertem
30 dkg olvasztott vajjal,
belemorzsoltam 5 dkg élesztőt (egy kis csomag),
tettem bele 15 dkg juhtúrót,
15 dkg tehéntúrót,
1 kis pohár natúr joghurtot majd hozzáöntöttem
1,2 dl tejet és
3-4 kiskanál sót.
A konyhapultra sütött a nap így ezt a helyet választottam, hogy keljen bő 1 órát.
Lisztezett sütőpapíron kinyújtottam olyan 2 cm vastagra és egy felespohárral kiszaggattam.
A sütőlapra sütőpapírt tettem, rárendeztem az első adagot, picit még pihentettem majd megkentem felvert tojással,
megszórtam reszelt gouda sajttal és
köménymaggal.
180 °C-ra előmelegített sütőben, légkeverésen 30 perc kellett neki.

Anyukám nagy pogácsasütő bajnok, a múltkor például sajtos, kis virág alakúakat sütött tavaszköszöntőnek mindannyiunk örömére, viszonzásul: Anyaaa! Nyisd ki az ablakooot! Teleportálok egy kis kóstolót! - mert ebből a kis 60 dkg lisztből 104 db-ot sikerült sütnöm :)

5 megjegyzés:

Jóóné Orsi írta...

Nagyon sok pogácsarecept van, de nagyon nehéz megtalálni a megfelelőt!
Ezt kipróbálom feltétlenül, mert úgy látom szép hólyagosra kelt a tésztája és a végeredmény konkrétan nyálcsorgató :)
Nagyon jó az írás is hozzá, tetszik mindig ahogy beágyazod a recepteket!

Ágnes írta...

Ez az! Köszönöm :)

klarap74@yahoo.com írta...

Huh de gyönyörű a kelt tésztája!
Kézzel gyúrtad (órákon keresztül)??? Megcsinálom még ma!!!

Unknown írta...

Ez valami gyönyörű! Olyan a nyers tésztája mint valami cipó! minden elismerésem! Megsütöm én is, de én csak 30 dkg lisztből :)

Csanády Petra írta...

Ma ennek a kéttúrós pogácsának az illatával lesz teli a lakásunk, amit a kislányommal közösen fogok gyúrni, szaggatni, díszíteni és sütni :)
Nagyon szépek a képek róla, nem lehetett ellenállni!