2009. december 30., szerda

töltött káposzta



Nem, nem csak Karácsonyra szoktam főzni, gyakorlatilag bármikor amikor megkívánok valami savanyút kolbásszal és szalonnával... :) Az idén 49 tökéletesen betekert tölteléket sikerült összehoznom hála az ügyes kezű Páromnak, aki úgy segített mintha az ő receptjét készítettük volna el mi ketten a világon először :D Imádom ha ott téblábol körülöttem a konyhában és belekóstol mindenbe de ilyen, hogy én szinte csak mondom és Ő csinálja... ilyen nagy projektnél... még nem volt :) Úgy kezdődött, hogy választottam a hentesnél egy csodás darab sertéscombot (1,6 kg) és ledaráltattam. Vettünk 30 db savanyított hatalmas káposzta levelet (volt amelyiket 3-ba kellett vágni) 2 kg savanyú káposztát és hazavittük. 40 dkg A jelű rizst megfőztem (én mindig puhára főzöm a káposztához nekem az vált be az idők folyamán, nem a félkemény) és a húshoz kevertettem a segédemmel :) Szórtam rá bőven édesnemes pirospaprikát és hozzáadtuk a 3 nagy fej üvegesre párolt hagymát. Ezt követte a só, bors, 25 dkg főtt császárszalonna apróra vágva, 10 gerezd zúzott fokhagyma, 1 csapott evőkanál majoranna, 1 csokor petrezselyem. Amikor minden jól össze lett keverve, jött az első káposztalevél. Kivágattam a torzsa részt, hogy rugalmas és könnyen tekerhető legyen és jött az első kis marék töltelék, ami gondosan bele lett formázva, hogy a két vége könnyen benyomható legyen. És ez így ment 49-ig. Közben én abban a hatalmas fazékban, amibe készültünk sorakoztatni a tekercseket megpároltam egy gigafej hagymát bő olajban, a tűzről lehúzva gazdagon mértem a pirospaprikát és kezdtem rakni az aljára az első réteget. Amikor benne volt az első szint, dugdostam a csomagok közé kolbászt, öntöttem rá sűrített paradicsomot és tettem rá egy réteg szálas savanyú káposztát. Így épült fel a második és a harmadik emelet is.
2 órán át főtt fedő alatt, takarékon.
Nagyon finom lett!
Szerintem azért, mert került bele a kiváló hozzávalókon és fűszereken kívül sok nevetés, afféle húúú de finom lesz vágyakozás és nem utolsó sorban az együtt főzés öröme. Tapasztalatból mondom: tökéletes recept :) !!!

Nincsenek megjegyzések: