2010. február 1., hétfő

lencseleves


Nem tudom ki hogy van ezzel, de én leveses vagyok.
Azt szeretem a legjobban ha tartalmas, mégis könnyű ami bár ellentmondásnak tűnik, de aki ezt megkóstolja, rögtön rájön mire gondolok :)
25 dkg lencsét beáztatok kb. 2 órára de figyelem ahogy hízik, és ha már mind megitta a vizet amit ráöntöttem, nekikészülődök. Olajon 5 gerezd zúzott fokhagymát picit pirítok, hozzáadok 1 csapott evőkanál lisztet, 1 púpos teáskanál pirospaprikát, t, borsot és ráöntöm a lencsét. Felöntöm annyi vízzel ami 3 ujjnyival ellepi és felforralom. Forrás után teszek bele 2 füstölt ízű leveskockát és takarékon, fedő alatt főzöm. Amikor megpuhult, teszek bele 4 nagy répát és 2 debrecenit karikára vágva, takarékon fedő alatt készre főzöm végül megszórom frissen vágott petrezselyemmel.
Úgy szoktam, hogy a saját tányérom jól kikenem tejföllel úgy szedem rá a forró levest, a Férjemnek nem teszek bele tejfölt mert bár sokat javítottam a tejhez, joghurthoz, tejfölhöz való viszonyán... még van mit csiszolni rajta :)

Nincsenek megjegyzések: