2010. március 26., péntek

trofie genovai pestóval



Olvastam egy cikket az a címe, hogy Tavasz Liguriában.
Olyan szívmelengető :)
Azt írja, hogy ez a legkisebb olasz tartomány, gasztronómiája szorosan a természethez kötődik, az anyáról lányra öröklődő ételek alapanyagait az olajfaligetek, a zöldségeskertek és a tenger szolgáltatják...
3 receptet ír le pontosan, én ezt választottam.
Kell hozzá 40 dkg rövid tészta (trofie vagy trenette) amit olyan sós vízben kell megfőzni, mint a tenger :)
Ezalatt 2 marék friss bazsalikom levelet,
4 dkg fenyőmagot,
2 gerezd fokhagymát,
1,5 dl olívaolajjal összepépesítek majd belekeverek
5 dkg kemény juhsajtot (pecorino) reszelve és
5 dkg reszelt parmezánt és
t.
Ha a tészta megfőtt leszűröm, összekeverem a mártással, tálalom... és minden falatot mély szippantás után teszek csak a számba, hogy tudjam: milyen a tavasz Liguriában :)

4 megjegyzés:

Unknown írta...

De jó ötlet és de jó lenne most ott enni..
Felturbózom a mennyiséget, hogy holnapra is meglegyen az ebéd :)

Névtelen írta...

Nagyon szeretem Genovát a pestót pedig egyenesen imádom így az asztalunkra kerül ez a recept is!

Csanády Petra írta...

Csatlakoznék az előttem szólókhoz :)
Olyan jól írsz, kedvet csinálsz a főzéshez, a bevásárláshoz, szinte minden betű pozitív.
Jó ez a blog! Én nagyon szeretem!

Klára írta...

Tegnap ez volt a vacsora, ha így haladok megkérik a kezem... :)