2010. április 5., hétfő

madártej

2 l tejből 3 bögrényit felforralok, takarékra veszek és ezen megfőzöm (mindkét oldalát, pillanatok alatt megy) az evőkanállal szép nagyra szaggatott felhőket amiket
6 kettéválasztott tojás fehérjéből csináltam amit
csipet val és
5 dkg porcukorral kemény habbá vertem.

Ha mind kész egy tányérra szedem óvatosan és félreteszem.

Hozzáöntöm a (főző)tejhez a többi tejet,
egy csipetnyi sót,

egy vanília rúd kikapart belsejét,

egy csomag vaníliás cukrot és felforralom.
Ezalatt
a tojások sárgáit kikeverem 10 dkg porcukorral és lassan csurgatva, folyamatosan keverve a tejhez öntöm.
Hőálló üvegtálba szedem, ráteszem a tetejére a felhőket, megszórom mazsolával és lehűtöm.
Aztán nézegetem a hűtőben és örülök, hogy milyen szépen fogy :)

2 megjegyzés:

Ágota írta...

Ez az! Erre vágyom! Reggel óta érzem, hogy úgy nassolnék valamit :)
Ha hazaértem megcsinálom pláne, hogy egyszerűbb mint gondoltam!

Emma írta...

Én egy kicsit másképp csináltam eddig, de így sokkal finomabb. 3 éves a kisfiam és észrevette a különbséget :)